seniorzy02jpgseniorzy01jpgseniorzy03jpg

Zapraszamy na kurs tańca dla seniorów  (40+)

W programie. stomp. blues, walc, tango, foxtrot, rumba, cha-cha, swing

Planowany termin spotkań : środy 18.30 lub czwartki 20.30

Informacje i zapisy: biuro@podkwadratem.pl  tel. 601 65 95 80

Dlaczego warto tańczyć?

Od dawna twierdzi się, że taniec jest idealnym połączeniem muzyki, rytmu ruchu, intelektu i emocji. Trudno jest wymienić wszystkie korzyści, które przynosi taniec. Ta forma aktywności potrafi wiele zdziałać dla naszego organizmu. Każdy kto pragnie osiągnąć piękną  harmonijną sylwetkę, uzyskać dobrą kondycję i pozbyć się wad postawy powinien zdecydować się na taniec.

Regularne treningi na pewno poprawią stan naszego zdrowia, ciało stanie się bardziej plastyczne i jędrne. Żaden inny sport nie wyrabia w takim stopniu wytrzymałości fizycznej i psychicznej. Taniec to doskonały sposób na spędzenie przyjemnych chwil aktywnie. Pozwala na oderwanie się od codziennych problemów. Daje zastrzyk energii i kontroluje stres.

W tańcu nie ma znaczenia wiek i stopień sprawności. Tańczyć mogą dzieci, młodzież, osoby starsze. Choć nie zawsze nam wychodzi, ruchy są śmieszne i dziwne to jednak nie ma to znaczenia, liczy się nasze samopoczucie. Ważne jest byśmy czerpali z tego radość. Pląsanie przyniesie tylko korzyści.

Taniec może okazać się doskonałym lekarzem. Regularne lekcje zwiększają koordynację ruchową. Wzmacniają mięśnie, szczególnie nóg i pośladków, kształtują sylwetkę, poprawiają ich siłę. Taniec wyrabia w dużym stopniu wytrzymałość fizyczną. Przeprowadzone badania wskazują, że już po kilkumiesięcznym regularnym uprawianiu tego sportu wzrasta ilość tlenu a zmniejsza się poziom tłuszczu we krwi.

Trenerzy podkreślają, że taniec to doskonały rzeźbiarz sylwetki. Taniec to ruch, czyli systematyczne uczęszczanie na lekcje sprawia, że całe ciało nabiera sprężystości. Poruszamy się lekko, płynnie i swobodnie. Łydki i uda stają się jędrne, a kolana i stopy szczuplejsze. I wreszcie taniec w przyjemny sposób pozwala spalić ogromne ilości kalorii, dzięki czemu staje się on atrakcyjniejszy niż pływanie czy jazda na rowerze.

Możemy się męczyć różnymi dietami, ale to dzięki aktywności fizycznej będziemy w stanie utrzymać naszą figurę na stałym poziomie. Ruch w każdym wykonaniu sprzyja przemianie materii, pobudza pracę układu pokarmowego oraz pomaga spalić zapasy organizmu w postaci tkanki tłuszczowej. W ciągu godziny można spalić średnio ok. 300 kcal (taniec towarzyski 180-400 kcal, taniec brzucha 180-300 kcal, jive 250-400 kcal, salsa ok. 400 kcal).

Taniec spełnia również inną ważną funkcję. Może okazać się dobrym psychoterapeutą. Wirowanie na parkiecie pozwala uwierzyć w siebie. Będziemy bardziej się sobie podobać, nasza samoocena podskoczy w górę. Godzina tańca przy żywiołowej muzyce np. latino czy flamenco poprawia nastrój, zwiększa pewność siebie. Podczas rytmicznych ruchów ciała uwalniają się coraz większe pokłady drzemiącej w organiźmie energii, znika depresja, zmęczenie, znużenie, wraca radość życia. Mózg wytwarza w tym czasie hormony szczęścia, tzw. endorfiny, poprawiające nastrój.

Taniec ma wiele korzyści ale nadmierne forsowanie się przyniesie tylko szkody. Zamiast relaksu i przyjemności będziemy odczuwać zmęczenie i ból. Należy dobrać sobie rodzaj tańca. Przy niezbyt sprawnych stawach – odpada quick step i tańce latynoskie.

Autorka: Anna Kozera